Checklist installatie Skybell HD Trim Plus

Voordat u de Skybell installeert is het verstandig om te controleren of uw huis er klaar voor is om met de SkyBell te kunnen werken.

  1. Deurbel geluidscheck
  2. Speedtest WiFi-verbinding
  3. Vermogencheck (transformator)
  4. Routercheck

1) Deurbel geluidscheck

De SkyBell werkt met mechanische deurbelgeluiden zonder dat er veranderingen nodig zijn. Als u een digitaal deurbelgeluid heeft, zult u de Digital Doorbell Adapter Accessory moeten installeren. SkyBell werkt niet in combinatie met andere draadloze deurbelgeluiden of bestaande intercomsystemen. Mechanisch deurbelgeluid vs. digitaal deurbelgeluid Hoe herkent u de verschillen? De enige manier om erachter te komen wat voor soort deurbel het is, is door het geluidsmechanisme zelf te onderzoeken. Een mechanisch deurbelgeluid wordt gemaakt door twee staafjes die metalen toetsjes aanslaan. Daardoor ontstaat het “ding-dong”-geluid. Een digitale deurbel is simpelweg een speaker die het geluid van een deurbel digitaal reproduceert.

2) Speedtest WiFi-verbinding

SkyBell heeft, om goed te functioneren, een constante uploadsnelheid van 1.5 mbps nodig en een continue, snelle WiFi-verbinding. Test hoe goed het WiFi-signaal is bij uw voordeur. Als u niet voldoende signaalsterkte heeft bij uw voordeur, zult u uw router dichter bij de SkyBell moeten plaatsen of een WiFi-repeater moeten aanschaffen. *Belangrijke opmerking: de score van de speedtest kan misleidend zijn. De test pikt willekeurig een WiFi-signaal op, dus misschien zelfs het signaal van uw buren. Dit zou kunnen leiden tot een verkeerde, verhoogde weergave van de bandbreedte. Om er zeker van te zijn dat de meting van de Speedtest accuraat is, kunt u het beste uw WiFi-router uitschakelen en proberen de speedtest te doen terwijl u naast uw deurbel staat. Als uw router uitgeschakeld is, zou de speedtest het niet moeten doen. De boodschap: “Zoeken naar dichtsbijzijnde server…” zou keer op keer moeten verschijnen. Als dit gebeurt kunt u er haast zeker van zijn dat de resultaten van uw speedtest accuraat zijn als u uw router weer aanzet. Als u problemen heeft met het synchroniseren van SkyBell, de videofeed niet wil laden ondanks dat u een pushnotificatie krijgt of als de video erg traag is, heeft u, zelfs als de score van de speedtest goed is, misschien een WiFi-range extender of een modernere router nodig.

3) Vermogenscheck (transformator)

Skybell HD Trim Plus is ontwikkeld om alleen te werken met een transformator met laag voltage en deurbel met bedrading. Het standaardvoltage voor de transformer kan 120/130VAC of 220/230/240VAC zijn. Het voltage van de transformer naar de Skybell HD Trim Plus moet tussen de 12VDC – 16 VDC2A zijn.

Skybell HD Trim Plus heeft te allen tijde elektriciteit nodig.

U hoeft alleen de oude deurbel te verwijderen en de twee draden te bevestigen aan de SkyBell (mits u op de juiste manier bent aangesloten en u een 12 volt DC deurbel heeft met bedrading). U zult nog steeds de bel horen gaan in huis.

          

4) Routercheck

U moet een tweetal zaken controleren om er zeker van te zijn dat uw SkyBell goed werkt. 2.4 GHz met een unieke SSID SkyBell is verenigbaar met de standaard draadloze 2.4 GHz-band. Controleer of uw router een 2.4 GHz-frequentie heeft. Als u een dual-band router heeft, zult u de 2.4 GHz-band moeten afzonderen met een eigen SSID. Maak met uw smartphone verbinding met het 2.4 GHz frequentiekanaal en ga dan verder met het synchroniseren van SkyBell. Het proces waarmee u uw router kunt verdelen in twee verschillende frequenties hangt af van het type router dat u heeft. Raadpleeg a.u.b. de handleiding van uw router.Moet op B/G/N zijn SkyBell is ontworpen om te werken op B/G/N routers. Als u een “Alleen-N” router heeft, zorg er dan voor dat u de instellingen van de router aanpast zodat de router op de B/G-stand of de B/G/N-stand staat. Probeer daarna SkyBell te synchroniseren.

Troubleshooting en Support

Als u alle bovenstaande punten heeft gecontroleerd en nog altijd uw SkyBell niet kan synchroniseren of als u problemen heeft met het licht of met het ontvangen van video

  • Probeer a.u.b. niet langer dan 15 minuten het probleem op te lossen
  • Verwijder de SkyBell niet uit uw app (als u gesynchroniseerd heeft) en probeer niet nogmaals het apparaat te synchroniseren

Contact

Veiligheids-sloten.be © 2019